Friday, October 12, 2012

Perihal IQRAMILK


Dimport dari Brunei Darusalam. Produk ini telah diiklankan dalam radio IKIM.fm setiap hari jumaat dibawah tajuk barangan halal.

Penyediaan produk berasaskan kaedah secara islam adalah perlu bagi memenuhi tuntutan Allah dan Rasul iaitu Halallan Thoyyiba. Proses pengilangan ini bermula daripada pengambilan kakitangan beragama islam sahaja dan mereka juga perlu mengetahui tentang air mutlak dan air mustakmal, mempunyai kemampuan membaca Al-Quran kerana banyak doa-doa dan bacaan-bacaan perlu dibaca semasa proses pengilangan, sentiasa mempunyai wudhuk dan menjaga kebersihan, memulakan dengan membaca Bismillah dan doa-doa khusus, tidak bercampur antara lelaki & perempuan dan senantiasa berada di dalam keadaan berzikir dan selawat. Proses ini dilaksanakan sehingga ke peringkat akhir iaitu proses pembungkusan di mana sumber bagi pakej / pembungkusan juga dipastikan halal sumbernya.

Susu ni ad 2 jenis. Utk umor 1-3 thn dan 4thn ke atas shg dewasa. Orang dewasa pn boleh minum. Mempunyai khasiat tambahan 7 herba dan buah-buahan terpilih seperti bunga zafran merupakan herba yg plg mahl & harum, berkhasiat tinggi utk mencerdaskan minda, penghadaman,mbuang angin dn sembelit. Badam kekacang yg berkhasiat tgidapat merawat mslh darah tgi, jntg, diabetes, obesiti dn mcegah penyakit nyanyuk. Strawberry sebgi anti-oksidan, menurunkan kadar kolestrol, megurangkan gejala strok. Kismis mbantu menajamkan minda, kesihatan tulang dn meningkatkn tenaga. Delima mbantu kesihatan jantung, menurunkan kolestrol. Buah tin menyingkirkan toksin, merawat buasir, mbersihkan hati dn ln2 pengakit bdn. Kurma mbantu mencerdaskan minda, menguatkan ingatan.  

No comments:

Post a Comment